Friday, November 19, 2010

Mutiara Doa (3)


DOA MEMOHON AKHLAK TERBAIK DAN REZEKI YANG BERKAT:

"Ya Allah, semoga Engkau berkenan melimpahkan kesejahteraan ke atas penghulu kami Nabi Muhammad dan selawat yang dapat melapangkan rezeki bagi kami dan menjadikan baiknya akhlak kami dan curahkanlah kesejahteraan atas keluarga dan sahabat-sahabatnya serta berikan keselamatan".

DOA MEMUDAHKAN SEBARANG URUSAN:

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan, Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendakki".

DOA MOHON PERLINDUNGAN DARIPADA KERUNSINGAN:

"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada Mu daripada kerunsingan dan dukacita, aku berlindung kepada Mu daripada kelemahan dan kemalasan, aku berlindung kepada Mu daripada perasaan penakuat dan bakhil dan aku berlindung kepada Mu daripada belenggu hutang dan tekanan orang".

DOA MENGELAK MUDARAT:

"Dengan nama Allah yang dengan namaNya itu tidak akan mendatangkan mudarat sesuatu pun sama ada di langit atau di bumi dan Dialah Allah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui".

DOA KETIKA KELUAR RUMAH:

"Dengan nama Allah (dalam keadaan) aku menyerahkan diri kepada Allah, tiada daya upaya (dalam segala urusan) melainkan dengan Allah jua".

DOA KETIKA SUKAR MENYELESAIKAN SESUATU URUSAN:

"Wahai Tuhanku, tiada yang mudah melainkan apa yang telah Engkau jadikannya mudah dan Engkau menghapuskan dukacita dengan mudah jika Engkau kehendakki".

No comments:

Post a Comment