Monday, June 6, 2011

Walking down the memory lane

My friend did asked me whether I orang yang jenis simpan all the cards, gifts, so on and soforth yang diberikan oleh orang2 tertentu. Of course, I simpan segala2nya, you just name it, I got it all. Siap tag lagi, siap letak dalam kotak berseal lagi tuh. Bukan setakat setahun dua, ada yang dah masuk 20 lebih tahun. Murah or mahal, I still simpan because for me "the thought that counts". All these stuff were memories to me. Ada memory indah, tak berapa indah dan memang tak indah langsung, tapi I still keep. As I told my anak daras, "These are all sentimental values. Treasure all the memories so that they can be recalled and loved in the future. We dont burnt those yang ada sentimental values to us". Paling banyak I simpan greeting cards, birthday cards, annivessary cards, valentine cards and that small2 card yang terselit kalau ada sesapa hantar bunga kat I, semua I simpan, tak kira dari hubby or kawan2. Dari zaman belajar, dah kahwin dan beranak pinak, semua ada tersusun dalam kotak kat store atau kat laci bilik. Semalam, masa dok sibuk selongkar store, cari vacuum, I terjumpa satu kotak yang full of cards, most of it gambar garfields and terselit satu cassette yang I rasa boleh lagi didengar lagu2nya. And dalam kotak yang berisi kad2 tuh, ada satu lagi bungkusan kecil comel yang berisi satu pendant kecil. Oh gosh ... I just suddenly felt like walking down the memory lane for a while when I saw all these stuff .....

No comments:

Post a Comment