Wednesday, October 7, 2009

My blog, my diary

"Ada ke yang baca blog ko".
"Entahlah, aku pun tak tahu dan aku pun tak angkat pot. Kalau ada orang nak baca, tersinggah ker, terskodeng ker ... bacalah, aku pun tak kisah. Nak baca silakan, taknak bacapun, tak jadik kudih kat aku. Kalau nak kutukpun kutuklah, memang aku tak kisah ... tetapi selalunya orang yang rasa diri dia yang teramat pandailah yang suka mengkondem orang lain".

Memangpun, dari awal lagi masa I nak mula berblogging, "nawaitu" I satu jer, blog I ni saja untuk suka2, tempat I bercerita tentang anak2 dara I, kenkawan, officemates, aktiviti I serta kaum keluarga dan adik beradik I through my daily observation (nothing to do with hubby's family, I repeat: NOTHING AT ALL). Macam diarilah. Pendek kata "for my eyes only". Bukan apa, satu hari nanti, manalah tahu si Soraya dan Alea boleh baca. At least both of them tahulah seribu macam perangai memasing yang sentiasa memening, menyakitkan hati dan tidak kurang pula ada sesetengah itu yang amat menghappykan dan membanggakan mummy ni. "So, kakak dan adek, kalau baca nanti, janganlah kecil hati ngan mummy sebab tetiap hari mummy dok mengupdatekan kelaku you all . Sekurang2nya kakak dan adek tahulah perangai memasing masa kechik2 ok". Seriously, blog I ni banyak cerita pasal kerenah anak2 dara I dan itu sebabnya "go to hell" lah to those people yang mungkin ada cakap, "macam dia sorang jerlah yang ada anak".

Kadang2 I pun tak faham, apsal ada yang suka kondem blog orang lain, dengan kata lain "not up to their standard" lah kunun. Pirahhh .... nak termuntah taik I dengar, macamlah awak tu bagus sangat. Gasak kat tuan punya bloglah, dia punya suka, dia punya style yang "ko dok terasa hati tu sapa suruh". Itulah back to my prinsip, "kalau tak suka jangan baca and pada I, orang2 yang macam ni, dorang punya fikiran masih lagi sempit walaupun dengan gahnya mengatakan dialah yang teramat pandai sekali". Ada few blogs yang I suka skodeng. I suka bahasa yang these bloggers gunakan dan apparently I pun kenal ngan blogger2 ni. I suka baca blog yang bersifat family ... yang cerita pasal family, anak2, gaya hidup dorang, tak kiralah dorang nak boast ker, nak memuji melangit ker, nak menunjuk2 segala kemewahan yang ada ker, kasih sayang menggunung mereka ker, sikit I tak kisah, "What the heck man ... lagi I suka sebab at least kita tahu orang Melayu sekarang ni dah kaya raya, kita tumpang seronok jer". Alahhh ... lagipun "don't take it seriously, just enjoy the reading baru ada fun".

Blog selebritipun I skodeng gak tapi I try to avoid satu blog selebriti tu sebab bahasanya "tak tercapai oleh akalku yang waras ini".

No comments:

Post a Comment