Monday, April 20, 2009

Ciputpun, hutang jugak namanyer

Perkara ini dah berlaku lama sesangat2, mungkin 19-20 tahun lepas, tapi I tak penah lupa. Masakan boleh lupa jika kita pinjam duit orangkan ... tapi sebenarnya bukan pinjam, dia yang bagi, tapi I yang berkeras nak bayar balik. Nawaitu I memang nak bayar balik, tapi camner yek ... sebab kami dah berselisih faham, memang takkan boleh baik, apatah lagi bersua muka.

Hutang tetap hutang, I taknak tanggung dalam kubor nanti ...

Selalu jugak dulu terserempak ... yerlah, dah kerja satu line, nak taknak mestilah terserempak tapi dua2 berpaling muka, masing-masing ada ego sendiri. Sorrylah, I memang so the very ego, stubborn, degil, bodoh sombong ... apa pulak.. dah memang sah2 bukan salah I yang menyebabkan selisih faham yang memang takda maknanya itu.

I penah tanya kenkawan yang alim sikit daripada I, "eh... camner aku nak settlekan hutang aku ngan kawan lama aku yang aku tahu takkan boleh berbaiknyer. Apa kata aku letakkan dalam tabung masjid dengan niat yang aku nak bayar hutang seseorang, apa pendapatan kau yang tak berapa tinggi tu". Jawapan paling ringkas I terima , "entahlah".

Alamak, macam mana yek...
Hutang taklah seberapa mana, tapi "hutang tetap hutang walaupun ciput".

No comments:

Post a Comment